Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України №814 від 20.08.2019 та Положення про автоматизовану систему документообігу суду, погодженого наказом Державної судової адміністрації України від 02.04.2015 №25 (із подальшими змінами та доповненнями), канцелярія щоденно протягом робочого часу суду забезпечує прийняття та реєстрацію документів, що подаються до відповідного суду. Вхідна кореспонденція, в тому числі процесуальні документи, приймається і опрацьовується користувачами автоматизованої системи, яким надано доступ до автоматизованої системи відповідно до їх функціональних обов’язків, і реєструються в день її надходження. У разі неможливості з об’єктивних причин здійснити реєстрацію вхідної кореспонденції в день її надходження, така кореспонденція реєструється в автоматизованій системі в термін, визначений у розпорядженні керівника апарату суду із зазначенням причин встановлення такого терміну.
Приймання документів (крім позовних заяв) здійснюється з понеділка по четвер з 08 год. 30 хв. до 17 год. 30 хв., у п’ятницю з 08 год. 30 хв. до 16 год. 15 хв. (обідня перерва з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв.), крім вихідних та святкових днів.
Працівниками загального відділу (канцелярії) приймаються та реєструються позовні заяви в автоматизованій системі документообігу суду, щоденно протягом робочого часу, з урахуванням графіку роботи суду та часу, необхідного для здійснення відповідних дій в автоматизованій системі документообігу суду, наступним чином:
з понеділка по четвер: з 08:30 до 13:00 та з 13:45 до 17:15.
щоп`ятниці з 08:30 до 13:00 та з 13:45 до 16:00.
При прийомі кореспонденції перевіряється цілісність конверта або упаковки, відповідність адресування. Кореспонденція, що приймається, перевіряється згідно з додатком.
Варто звернути увагу, що відповідно до вимог статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Учасники справи мають право подати письмові докази в електронних копіях, посвідчених електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до закону.
Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, засвідченій електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до закону.За усним зверненням особи, яка подала процесуальний документ до суду, на першій сторінці наданої нею копії документа працівник апарату суду, який прийняв документ, проставляє штамп суду із зазначенням дати (у разі необхідності – часу) отримання документа, своєї посади, прізвища та підпису і повертає копію особі.
Засвідчення копії документа (процесуальні документи).
Відповідно до четвертої і п'ятої частин статті 91 Господарського процесуального кодексу України:
копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством;
учасник справи, який подає письмовідокази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу;
учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
Засвідчення копії документа (непроцесуальні документи).
Згідно з пунктом 5.26. Вимог до оформлювання документів ДСТУ 4163:2020 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації, затвердженої наказом Державного підприємства "Українського науково-дослідного і навчального центру проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 01.07.2020 №144 визначено порядок засвідчення копій документів:
відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного іменіта прізвища, дати засвідчення копії;
у випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».
Відповідно до пункту 5.23. Вимог до оформлювання документів ДСТУ 4163:2020 Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації, затвердженої наказом Державного підприємства "Українського науково-дослідного і навчального центру проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 01.07.2020 №144 юридичні особи, що відповідно до положення (статуту) мають гербову печатку або основну круглу печатку юридичної особи із зазначенням найменування та ідентифікаційним кодом ЄДРПОУ, можуть засвідчувати на документі підпис посадової (відповідальної) особи.