Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Проведення опитування представників учасників судового процесу, відвідувачів господарського суду щодо рівня організації роботи суду, практична користь якого вже була підтверджена досвідом попередніх років, заплановано керівництвом суду при підготовці Плану роботи господарського суду Кіровоградської області на ІІ півріччя 2013 року серед інших заходів, присвячених святкуванню Дня працівників суду.
З метою організації вказаного заходу головою суду видано наказ від 25.10.2013 № 137 "Про проведення опитування", згідно якого опитування проводилось з 4 по 15 листопада 2013 року.
У поточному році запропоновані питання залишились традиційними, проте збільшено період проведення опитування у порівнянні з попередніми 2011, 2012 роками з одного до двох тижнів.
Однак за результатами підрахунку кількості респондентів, які взяли участь у соціальному опитуванні, виявлено незначну різницю у порівнянні з минулими роками. Це пояснюється тим, що більшість відвідувачів господарського суду Кіровоградської області є постійними представниками учасників судового процесу.
За підсумками проведеного опитування, у якому взяли участь 199 респондентів, зроблено наступні висновки.
Серед учасників судового процесу та відвідувачів господарського суду Кіровоградської області переважну більшість становлять чоловіки – 113 або 56,8%, жінки – 85 або 42,7%. Половину респондентів (51%) – особи віком від 30 до 54 років.
Враховуючи спеціалізацію господарського суду більшість представників учасників судового процесу, відвідувачів суду, які взяли участь в анкетуванні мають повну вищу освіту (177 чи 89%) та є спеціалістами у галузі права (107 чи 54%), а це дає підстави вважати надані оцінки виваженими та такими, що базуються на особистому професійному досвіді.
Як свідчать результати опитування 40% відвідувачів господарського суду Кіровоградської області проживають у м. Кіровограді, 19% у межах Кіровоградської області, 13% у інших областях України, а 27% не вказали населений пункт, у якому проживають.
58,3% респондентів брали участь у справах майнового характеру, приблизно однакову кількість склали справи немайнового характеру і справи про банкрутство (28,4% та 25,6%).
Особливої уваги заслуговують відповіді, надані учасниками опитування на запропоноване в анкеті питання стосовно того, як змінилась робота господарського суду Кіровоградської області за останні роки.
Так, позитивним є те, що більшість респондентів (58,3%) відзначили поліпшення роботи нашого суду за останні роки, решта учасників анкетування вказали, що вона залишився на тому ж рівні або не змогли відповісти на дане питання, оскільки звернулись до суду вперше.
При цьому визначальним моментом є те, що жоден із респондентів не відмітив погіршення роботи господарського суду Кіровоградської області.
Незважаючи на те, що переважна більшість відвідувачів (73%) проблем у роботі господарського суду Кіровоградської області не відзначила, необхідно наголосити на тому, що, як і у попередні роки, залишаються невирішеними питання стосовно відсутності необхідної кількості залів судового засідання, місць для очікування та роздягальні для відвідувачів суду тощо.
Зауваження, зазначені в анкетах, є очікуваними та доречними.
Адміністрація господарського суду з метою вирішення вказаних проблем неодноразово зверталась до Державної судової адміністрації України, одним із основних напрямів діяльності якої є забезпечення судів приміщеннями, які б відповідали вимогам щодо здійснення правосуддя.
Однак розв'язання цієї нагальної проблеми відбувається вкрай повільно через ряд об'єктивних причин, однією з яких залишається обмежений обсяг фінансування.
Стабільно високою є оцінка, надана роботі помічників суддів, секретарів судового засідання та працівників загального відділу (канцелярії), що свідчить про укомплектування апарату суду висококваліфікованими кадрами.
100% опитаних респондентів, які були на особистому прийому громадян керівництвом господарського суду, залишились задоволеними організацією прийому. Значна ж кількість респондентів, 161 із 199, зазначили, що вони не були на особистому прийомі у керівництва суду.
Також більша половина респондентів вважають, що робота апарату суду налагоджена належним чином та не викликає нарікань, проте на думку незначної кількості учасників анкетування позитивно на якість роботи суду вплине взаємна ввічливість, повага співробітників апарату і відвідувачів суду, підвищення професійного та культурного рівня працівників апарату суду.
За результатами опитування вбачається, що 65% респондентів отримують необхідну інформацію щодо роботи господарського суду Кіровоградської області з офіційного веб-сайту, 34,7% користуються телефоном приймальні суду чи судово-інформаційного центру, 19,6% безпосередньо звертаються до працівників апарату суду, 10,6% користуються ПАК "Інформаційний кіоск".
При цьому майже усі респонденти, які користуються веб-сайтом господарського суду Кіровоградської області (97,1%), задоволені його інформаційним наповненням.
Слід зазначити, що переважна більшість учасників анкетного опитування, а саме 58,3% оцінили організацію роботи господарського суду Кіровоградської області як "відмінно", 38,2 % - "добре", лише 1,5 % - "задовільно".
Як і в попередні роки, діяльність господарського суду Кіровоградської області отримала високу оцінку відвідувачів суду, яка є результатом щоденної роботи адміністрації суду, суддів та працівників апарату суду.
Загалом ефективне управління, планування роботи, проведення моніторингу і контролю за діяльністю суду та постійна мотивація працівників суду щодо культури обслуговування відвідувачів направлено на підвищення рівня довіри громадян до судової установи та доступності судової системи.
Адміністрація господарського суду продовжує роботу над детальним вивченням і дослідженням отриманих матеріалів, що слугують підґрунтям для подальшої розробки завдань при плануванні діяльності суду, а також допомагають виявити причини зауважень, зазначених респондентами в анкетах.