Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З 19 січня 2013 року набрав чинності Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі – Закон про банкрутство) у новій редакції, яка суттєво змінила існуючу процедуру банкрутства.
Значна частина змін стосується діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів).
Доповідаючи з цієї теми, у ході чергового навчання суддів господарського суду Кіровоградської області, суддя зупинилась на вимогах до арбітражних керуючих, які підвищені з прийняттям нової редакції вказаного Законі і викладено у ч.1 ст.97, контролем за їх діяльністю, статусі та повноваженнях.
Особливу увагу приділено питанню призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство.
Так, суддею наголошено на змісті ст.114 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якою визначено порядок і підстави призначення та припинення повноважень арбітражних керуючих, їх права та обов’язки.
У відповідності до вказаної норми Закону про банкрутство кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов’язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
На виконання вимог вказаної норми Закону про банкрутство Вищим господарським судом України розроблено Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство (далі – Положення).
Даним Положенням визначено порядок функціонування автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство.
Доповідачем підкреслено, що автоматизована система забезпечує об’єктивний та неупереджений відбір кандидатів на призначення господарським судом арбітражного керуючого у справах про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих та зареєстрованих в автоматизованій системі з додержанням принципів черговості, вірогідності, рівної кількості справ про банкрутство, з урахуванням навантаження кожного арбітражного керуючого, спеціалізації, територіальності, особливостей провадження у справах про банкрутство окремих категорій суб’єктів підприємницької діяльності, у тому числі державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, а також вимог законодавства про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
Поряд з цим, у ході навчання звернуто увагу присутніх на деяких питаннях, що, на думку доповідача, потребують додаткового врегулювання, зокрема, щодо порядку призначення господарським судом арбітражних керуючих у справах про банкрутство без застосування автоматизованої системи у випадку відмови від участі у справі арбітражного керуючого, обраного автоматизованою системою.
Також під час навчання розглянуто низку інших питань призначення та припинення повноважень арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) за новою редакцією Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».