flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення результатів опитування представників учасників судового процесу, відвідувачів господарського суду Кіровоградської області

14 лютого 2012, 17:35

Узагальнення

результатів опитування представників учасників судового процесу,  відвідувачів господарського суду Кіровоградської області

 

          Відповідно до наказу голови господарського суду Кіровоградської області від 06.12.2011 р. №233 «Про проведення опитування», з метою з'ясування суспільної думки щодо рівня організації роботи господарського суду Кіровоградської області, підвищення ефективності роботи суду та з нагоди святкування Дня працівників суду, було проведено анкетне опитування представників учасників судового процесу, відвідувачів господарського суду Кіровоградської області.

      Під час опитування, яке тривало з 7 по 13 грудня 2011 року, відвідувачам господарського суду Кіровоградської області було запропоновано відповісти на запитання анкети, що стосувалися суб’єктивного сприйняття ними діяльності судової установи.

        Практична користь такого заходу полягає у тому, що отримані результати використовуватимуться для всебічного врахування думки громадян, визначення шляхів подолання існуючих проблем та тих питань, які потребують вирішення.

          Об’єктивну оцінку організації роботи господарського суду можуть дати тільки користувачі наших послуг – представники сторін та інші учасники судового процесу.

          За результатами опитування, в якому взяли участь 159 респондентів, встановлено наступне.

 Соціально-демографічні характеристики респондентів

 

     Як свідчать результати опитування, серед представників учасників судового процесу, відвідувачів господарського суду Кіровоградської області більшість становлять чоловіки (61%).

          За віковим критерієм найбільша кількість респондентів це відвідувачі віком від 30 до 54 років (52%) та від 18 до 29 років (44%). Найменшу кількість респондентів становлять відвідувачі від 55 років (4%).

          Важливо відзначити, що 93% опитуваних мають повну вищу освіту.

       Також більшість респондентів складають професійні юристи, які діють від імені та в інтересах осіб, що беруть участь у справі.

        66% респондентів, які заповнили анкети, проживають у нашому місті та 34% опитуваних є мешканцями  населених пунктів нашої області та інших областей.

        Дані показники дають нам право розповсюдити результат даного опитування як оцінювання роботи нашого суду громадянами України.

          Поряд з респондентами, які є професійними юристами та часто звертаються до господарського суду (72%), в анкетуванні взяли також участь респонденти, які особисто звернулись до суду при виникненні спірної ситуації (11%), учасники судового процесу, що були викликані до суду як відповідачі, треті особи, експерти тощо (10%) та респонденти, які звернулися вперше до суду за захистом своїх прав (7%).

          У більшості випадків респонденти брали участь у справах майнового характеру – 49%, та майже в рівних частках у справах про банкрутство (29%) та немайнового характеру (22%).

          Мета відвідування господарського суду респондентами була наступна:

-               виступити у справі як учасник судового процесу (52%);

-               надати документи на виконання вимог ухвали суду (22%);

-               здати позов, запит, лист та ін. до канцелярії (13%);

-               отримати інформацію про рух справи (5%);

-               отримати судове рішення (4%);

-               отримати іншу інформацію (2%);

-               інше (2%).

 

Умови перебування у суді та обслуговування відвідувачів

 

       Узагальнююча оцінка роботи господарського суду Кіровоградської області протягом останніх років проводилася на підставі аналізу та узагальнення відповідей респондентів на запитання: «Як змінилася робота господарського суду Кіровоградської області за останні роки?». За результатами опитування, переважна більшість респондентів – 77% – вважають, що робота нашого суду за останні роки поліпшилася,  на думку 7% опитаних – залишилася на тому самому рівні і лише 2% зазначили, що робота суду погіршилася.

        Щодо проблем в роботі господарського суду Кіровоградської області, то респонденти в основному нарікали на відсутність туалету і роздягальні для відвідувачів (7%), на недостатню кількість місць для очікування (6%), на відсутність необхідної кількості залів судового засідання (5%). Однак при цьому 76 % опитаних не відзначили для себе проблем під час відвідування господарського суду Кіровоградської області.

     На запитання "Чи затримувався початок судового засідання де Ви виступали в якості учасника судового процесу?" майже половина опитаних (47%) відповіла, що не зустрічала випадків несвоєчасного початку судового засідання. Та разом з тим, респонденти зазначали і про наявність випадків несвоєчасного початку судового засідання, з таких причин:

- продовження розгляду попередньої справи – 32%;

- технічні проблеми – 8%;

- зволікання з боку судді – 6%;

- очікування учасника судового процесу, який спізнювався – 5%;

- інше – 2%.

 Сприйняття роботи працівників апарату суду є суттєвим чинником формування загальної оцінки якості його роботи.

     На запитання "На скільки Ви задоволенні виконанням посадових обов’язків: помічниками суддів, секретарями судового засідання та працівниками загального відділу (канцелярії)?" респонденти відповіли:

- помічниками суддів:

                                  * 98% – задоволені;

                                  * 2% – не дуже задоволені;

- секретарями судового засідання:

                                   * 99% – задоволені;

                                   * 1% – не дуже задоволені;

- працівниками загального відділу (канцелярії):

                                   * 99% – задоволені;

                                   * 1% – не дуже задоволені;

        Отже, респонденти вважають, що працівники господарського суду Кіровоградської області виконують свої посадові обов’язки належним чином. До речі, жоден із респондентів не відмітив у даному розділі анкети такий із запропонованих варіантів відповіді як „не задоволений”.  

 

 

 

 

        Як бачимо, 61% респондентів вважають, що робота апарату суду налагоджена належним чином та не викликає нарікань. 28% опитуваних все ж таки вважають, що  позитивно вплине на роботу апарату суду – взаємна ввічливість і повага співробітників апарату і відвідувачів суду, а 7% позитив вбачають у підвищенні професійного рівня працівників і лише 2% - у підвищенні культурного рівня.

        Із загальної кількості опитаних, які були на особистому прийомі у керівництва господарського суду Кіровоградської області, 88 % залишилися задоволеними його організацією та проведенням. Значна ж кількість респондентів, 124 із 159, зазначили, що вони не були на особистому прийомі у керівництва суду. 

 

     Інформаційні ресурси

    На оцінку якості роботи судової установи впливає і такий важливий чинник, як наявність інформації про організацію роботи та структуру суду, графіки розгляду справ, вимоги щодо наявності зразків процесуальних документів, інформації із зазначенням розташування судових приміщень, щодо порядку сплати судового збору, реквізитів та розмірів платежів тощо. Особливо це важливо для осіб, які не мають юридичної освіти та досвіду участі в судовому процесі.

       Щодо джерел з яких респонденти отримують інформацію про роботу господарського суду Кіровоградської області, то тут відповіді розташувалися  наступним чином: 

 

         При цьому 40% опитаних повністю та 30% частково задоволені рівнем інформаційного наповнення сайту господарського суду Кіровоградської області, інші 30% сайтом нашого суду не користуються.

   Відповіді на питання щодо рівня інформаційного наповнення програмно-апаратного комплексу "Інформаційний кіоск" показали те, що більшість відвідувачів, а саме 74%, не користуються  ПАК "Інформаційний кіоск", а 92% респондентів, які користуються кіоском, залишилися повністю задоволеними його інформаційним наповненням.

          Також опитування показало, що 28% респондентів не зверталися за отриманням інформаційних послуг, що надаються в телефонному режимі.  Рівень же  задоволення тих, хто за отриманням вказаних послуг звертався, є таким :

-  повністю задоволені – 82%;

- частково задоволенні – 15%;

- зовсім не задоволенні – 3%.

 

Підсумок

 

 

 

 

      Таким чином, переважна більшість респондентів (66%) поставила оцінку "Відмінно", 32% опитуваних поставили оцінку "Добре" і лише 2% "Задовільно" – загальній організації роботи господарського суду Кіровоградської області.

          Як вже зазначалося, більшість серед опитаних – юристи, жителі міста Кіровограда, які у зв’язку зі своєю професійною діяльністю часто відвідують різні судові установи нашого міста і мають можливість порівняти якість надання ними послуг. Тому, вважаємо, що відсутні будь-які підстави сумніватися у розумінні респондентами змісту поставлених питань та об’єктивності їх відповідей.

Висновок

      Результати проведеного опитування свідчать про високу оцінку респондентами організації роботи в господарському суді Кіровоградської області.

      Такому досягненню передувала щоденна робота з підвищення культури обслуговування громадян – учасників судового процесу.

        Впродовж тривалого часу організація роботи господарського суду спрямовувалась на те, щоб кожний відвідувач суду, незалежно від того, в якій якості він звернувся до суду, отримав би лише приємний та корисний досвід від спілкування з працівниками суду.

       Розміщення канцелярії (загального відділу) суду на першому поверсі, встановлення зручного для відвідувачів режиму роботи канцелярії, забезпечення наявності та доступності інформаційних матеріалів із самих різноманітних питань, які можуть бути цікавими і корисними для відвідувачів (як у приміщенні суду, так і в мережі Інтернет), запровадження та підтримання серед працівників суду традиції ввічливого та привітного спілкування з представниками сторін та іншими відвідувачами, а також щирого бажання допомогти кожному, хто звертається з тих чи інших питань в межах компетенції суду – всі ці кроки впроваджувалися в господарському суді з метою створення суду, орієнтованого на належне надання високоякісних послуг учасникам судового процесу та громадянам-відвідувачам.

     Аналізуючи результати опитування з усіх питань в комплексі можна дійти висновку, що час очікування відвідувачами (представниками учасників судового процесу) дій з боку працівників суду зведено до мінімуму. Вони не втрачають почуття власної гідності і задоволені якістю обслуговування.

        Незадоволені роботою суду 2% опитаних респондентів. Ними ж оцінена організація роботи господарського суду задовільною.

      Дослідженням відповідей зазначених респондентів встановлено, що певна негативна складова цих відповідей базується на оцінці не стільки організації роботи суду, скільки здійсненням правосуддя, що не було метою опитування.

      Надана респондентами висока оцінка роботі працівників загального відділу (канцелярії), секретарів судового засідання (99%), помічників суддів (98%) свідчить, що нами належним чином підібрані спеціалісти, рівень підготовки яких сприяє якісному виконанню їхніх обов’язків.

   Зауваження, висловлені респондентами, є очікуваними і доречними. Адміністрація суду опікується необхідністю вирішення вказаних респондентами проблем. Серед найактуальніших є створення безпечних, доступних та зручних для користування зон очікування та допоміжних служб. У достатній близькості до них мають бути зали засідань, туалетні кімнати і роздягальня.

     Зазначені питання можливо вирішити за умови виділення додаткової площі та належного фінансування господарського суду.

    Підсумовуючи викладене, залишається констатувати, що організація роботи у господарському суді  Кіровоградської області здійснюється на належному високому рівні.